Evenementen

Atos organiseert zelfstandig en in samenwerking met andere partijen verschillende wedstijden en evenementen in en om Amsterdam. Klik op het evenement in het keuzemenu voor meer informatie over inschrijven, afstanden en data.

Dam tot Damloop Cursus 2021

Datum woensdag 7 apr t/m zondag 19 sep 2021
Tijdstip 19:30 - 20:45 uur
Locatie AV Atos
Adres Elzenhagenpad 1, Amsterdam Noord
Maximaal aantal deelnemers 50
Wil je op 19 september 2021 meedoen aan de Dam tot Damloop? Met de speciale Dam tot Damcursus van atletiekvereniging Atos uit Amsterdam-Noord sta je goed getraind aan de start van deze lange afstand klassieker. Als je meedoet heb je automatisch dat gewilde startnummer. Verder krijg je persoonlijk advies en persoonlijke trainingsschema’s mee.
In vijf maanden stomen onze deskundige en gediplomeerde trainers je klaar om de Dam-tot-Damloop in goede vorm te lopen. Je krijgt wekelijks een baantraining bij AV Atos, een trainingsschema en advies om ook thuis je vorm te verbeteren. Je bouwt conditie op en leert hoe je de wedstrijd opbouwt. Je krijgt een persoonlijk trainingsschema en als het nodig is krijg je sportmedisch advies. Jaarlijks doorbreken veel enthousiaste lopers met onze cursus de magische grens van 16,09 kilometer.
De cursus is voor iedereen toegankelijk.

LET OP:
De corona-richtlijnen veranderen op dit moment regelmatig. Tijdens de Dam tot Damloop cursus zullen de op dat moment geldende richtlijnen zorgvuldig worden nageleefd.

De voordelen van onze cursus
  1. Het startnummer. Trainen is deelnemen, want AV Atos garandeert je startnummer voor de 10 Engelse mijl.
  2. Vroeg starten in het Atos-startvak.
  3. Gratis deelname aan de voorbereidingsloop 'De 30 van Noord'.
  4. Een goede conditie en veel loopplezier.
Startdatum cursus
De startdatum van de cursus is op woensdag 12 mei 2021.
Voor wie wil is er op woensdag 7 april 2021 al een proeftraining.

Cursusavond
Er wordt altijd getraind op de woensdagavond van 19.00 tot ongeveer 20.15 uur.
Kun je niet op deze avond, maar wil je toch bij ons komen trainen voor de Damloop? Neem dan contact met ons op.

Loopervaring gewenst
De afstand van de Dam-tot-Damloop is 10 Engelse mijl, ruim 16 kilometer. In wegatletiektermen is dit een lange afstand. Daarom is de cursus bedoeld voor lopers die 20 minuten kunnen lopen zonder stoppen.

Ben je echte beginner, graag eerst vooraf even contact.

Verder is belangrijk dat je voldoende tijd hebt om je voor te bereiden. Hou er dus rekening mee dat je naast de training bij Atos, minimaal nog gemiddeld twee keer per week kan trainen.

Cursusprijs

De cursus inclusief startnummer voor de Dam tot Damloop kost € 180,-

De prijs is inclusief deelname aan de voorbereidingsloop 'De 30 van Noord'.

En zijn een paar extra (betaalde) opties:
  1. Als extra optie kun je bij de inschrijving ook het speciale ASICS Runningshirt van de Dam tot Damloop meebestellen in de gewenste maat. Dat kost € 19,95
  2. Je kunt ook een medaille-inleg meebestellen voor € 7,-
    Als je dit vooraf bestelt dan staat dit op jouw startnummer aangegeven met een klein medaille-teken. Dan kun je na afloop bij de graveer-stand in Sporthal De Struijck jouw naam en prestatie achterop de medaille laten graveren door middel van een laser.
  3. Wil je familie of vrienden op de hoogte houden? Bestel dan voor € 2,- de MYLAPS SMS service. Je kunt dan 1 mobiel nummer opgeven dat tijdens jouw race via SMS een bericht ontvangt bij de doorkomstpunten (waaronder natuurlijk de finish).
    NB: Je kunt overigens via de Dam tot Dam app mensen ook gratis volgen tijdens hun race, maar daarvoor heb je natuurlijk wel een apparaat nodig waarop je die app kunt installeren.

Inschrijven
Wil je meedoen aan onze Dam-tot-Damcursus? Schrijf je dan in via het formulier onderaan deze pagina. Bij voorkeur inschrijving met foto, dat is handig voor onze trainers. Bij ontvangst reserveren wij direct een plek. Er volgt formele bevestiging per e-mail. Een week voor de start van de cursus krijg je een uitnodiging voor de eerste training en aanvullende informatie.

Voor betaling van het cursus- en inschrijfgeld voor de Dam-tot-Dam loop (en eventuele extra opties) wordt een éénmalige machtiging gevraagd op je IBAN/bankrekeningnummer voor het totale bedrag.

Nogmaals belangrijk: voor degene die zich opgeven inclusief startnummer voor de Dam tot Dam loop: je hoeft je dan niet zelf in te schrijven via de site van de Dam-tot-Damloop!

dtdloopcursus@av-atos.nl

Online inschrijven voor deze activiteit is niet mogelijk. Inschrijven was mogelijk van 24-03-2021 t/m 15-07-2021.
Bijdrage:
  • Lid, Extern