Filter overzicht

Eerste steen nieuw clubgebouw gelegd

Op vrijdag 6 september werd de eerste steen gemetseld van het nieuwe clubgebouw voor atletiekvereniging Atos in Noord. De eer was aan voorzitter van de atletiekunie Eric van der Burg. In juni 2020 gaan het nieuwe clubgebouw en de baan open.

Voorzitter Bert Schalkwijk vertelt de aanwezigen dat ruim 50 jaar geleden de vereniging Atos van de grond kwam in Elzenhagen. Sindsdien zijn er meer leden en ook meer atleten die lokaal, regionaal, nationaal en zelfs internationaal meetellen bij gekomen. Atos is vooral een breedtesport vereniging, maar er is ook ruimte en aandacht voor toptalent.

Nieuwe fase

Nu staat de vereniging aan het begin van een nieuwe fase in de clubgeschiedenis: verhuizen naar een nieuwe plek met een nieuw clubgebouw. Dat is niet zozeer op eigen verzoek als wel de grote wens van de gemeente. Als gevolg van de ontwikkeling van Elzenhagen Zuid verhuist de atletiekbaan. Vanuit de huidige locatie, de mooiste baan van Nederland, wordt het wennen aan de plek aan de Nieuwe Purmerweg. Toen 50 jaar geleden de start van dit sportcomplex werd gegeven, was Atos gelukkig met een zeer moderne en vooral ook zeer ruime baan. Vooral de complete 8 laansbaan is waardevol, maar deze komt niet meer terug. De ruime opzet van 50 jaar geleden kan op de nieuwe locatie niet worden uitgevoerd.

Parkachtig landschap

Toch is Atos wel blij met de nieuwe plek en het nieuwe gebouw. Er komt een ruim en modern vormgegeven gebouw, ontworpen door architect Geert van Hoof, ook atleet bij Atos. Sinds de selectie van het aannemersbedrijf Toekomstbouw en de onderaannemers wordt er solide en zorgvuldig gebouwd. Met moderne en duurzame oplossingen voor water en energie, in een parkachtig landschap.

Opening juni 2020

Alle atleten kunnen hier in de toekomst hun sportieve ambitie waarmaken. Op elk niveau, in de baanatletiek en bij de wegwedstrijden. In juni 2020 wordt het geheel geopend. Tot die tijd werken alle betrokkenen hard om het geheel voor elkaar te krijgen.

Op 14 september jongstleden vond de competitiefinale voor de pupillen plaats. Namens Atos deden maar liefst vijf ploegen van elk vijf… Meer >

We zijn met spoed op zoek naar vrijwilligers voor de Dam tot Damloop op zondag 22 september en de Amsterdam Marathon op zondag 20… Meer >

Uitslagen 30 van Noord

09 september 2019