Aanmeldprocedure wedstrijden via Atletiek.nu

Inschrijven voor een wedstrijd op Atletiek.nu

Dit is de procedure om in te schrijven voor een wedstrijd op Atletiek.nu:

1. Registreer uzelf of uw kind eerst op Atletiek.nu

2. Ga naar wedstrijden → kalender en zoek de wedstrijd op waarvoor u wilt inschrijven, of open de inschrijflink die u via WhatsApp of email hebt gekregen.

3. Ga naar inschrijven en kies dan voor inschrijven Atleet, of inschrijven Ouder.
    Als u inschrijft als ouder kies → maak nieuwe deelnemer en vul de gegevens van uw kind in.
    Vul altijd het lidnummer van de atleet in! Voor deelnemende atleten zonder geldig lidnummer kan de organisatie een boete krijgen.

Weet u het atletiekunie lidnummer niet meer dan kunt u dit vinden door in te loggen op Mijn Atos. Het lidnummer is hetzelfde nummer als het relatienummer. Weet u het wachtwoord van Mijn Atos niet meer dan kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken met het emailadres dat is opgegeven bij de inschrijving.

4. Atletiek.nu vult vanzelf de gegevens zoals de club en categorie in. U kunt nu de onderdelen kiezen waar u aan mee wilt doen.

Let op als u meedoet aan een meerkamp vink dan alleen de meerkamp aan en niet alle losse onderdelen. Andersom als u van plan bent niet alle onderdelen van de meerkamp mee te doen vul dan alleen losse onderdelen in.

Voor veel wedstrijden moeten de beste prestaties worden opgegeven. Aan de hand hiervan wordt o.a. bepaald in welke serie of groep een atleet moet starten. Vaak vult atletiek.nu deze automatisch in maar soms moet u dit handmatig doen. Vul ook de link naar de wedstrijdpagina met daarop de uitslag in.

5. Voor veel wedstrijden geldt dat u pas na sluiting van de inschrijving hoort of u mag deelnemen en in welke startgroep u bent geplaatst. Voor sommige wedstrijden moet op dat moment ook pas betaald worden. Hou de email en atletiek.nu hiervoor in de gaten.

Deelname aan de Clubkampioenschappen van Atos is gratis en iedereen mag deelnemen mits u lid bent. Het chronoloog van wedstrijden wordt vaak bepaald aan de hand van het aantal deelnemers. Dit is meestal enkele dagen van tevoren bekend.