Marathon van Amsterdam

Jaarlijks organiseert Sportorganisatie Le Champion in het najaar de Marathon van Amsterdam.
Op 15 oktober 2023 wordt alweer de 47e editie van dit evenement gehouden.

Deze marathon staat bekend om het snelle én aantrekkelijke parcours langs vele Amsterdamse highlights én de start en finish in het Olympisch Stadion. Naast de klassieke marathon-afstand kunnen deelnemers ook kiezen voor een halve marathon of 8 km.

De TCS Amsterdam Marathon is een van de meest internationale sportevenementen van Nederland. De combinatie van sport, kunst en cultuur heeft een grote aantrekkingskracht op buitenlandse lopers. Zo stonden er in 2019 maar liefst 45.000 deelnemers uit 140 verschillende landen aan de start. Het parcours van de diverse onderdelen neemt lopers mee langs meerdere bezienswaardigheden, zoals het Rijksmuseum, het Vondelpark, de Amstel en de Zuidas. De finish voor alle afstanden is in het iconische Olympisch Stadion uit 1928.

Doe mee als vrijwilliger namens AV Atos
Loop je dit jaar niet mee, maar wil jij ook wel eens de Marathon van Amsterdam van heel dichtbij meemaken, vanuit het Olympisch Stadion? De atleten zien starten en finishen? Uw vriend of vriendin zelf binnen zien komen?
Atletiekvereniging Atos levert ieder jaar een deel van de vrijwilligers voor dit prachtige evenement. Als Als de drukte in het Olympisch Stadion je iets teveel van het goede is, dan is er ook een verzorgingspost langs het parcours die door Atos is geadopteerd.

Als je inschrijft via onderstaande link, kun je dit jaar als vrijwilliger midden tussen de actie staan. Een belevenis die je niet mag missen:

Inschrijven als vrijwilliger voor de TCS Amsterdam Marathon 2022

Wil je eerst meer informatie? Dat kan natuurlijk ook; mail dan naar vrijwilligers@av-atos.nl.