Beperkte start trainingen vanaf 11 mei

Covid-19 Maatregelen verruimd:

de trainingen kunnen weer aangepast van start vanaf 11 mei a.s.!

Donderdagavond 7 mei heeft het Bestuur met de hardlooptrainers overleg gehad hoe de trainingen weer op een verantwoorde manier opgestart kunnen worden. Iedereen is er over eens dat we dat gefaseerd moeten opstarten om te bezien hoe dat gaat.

Er zal van iedereen aanpassing gevraagd worden om dat mogelijk te maken en het zo veilig mogelijk te laten verlopen

Regels waaraan iedereen zich moet houden:

• Kom zo veel mogelijk op de fiets/lopend. Parkeren kan niet meer op het terrein van Atos, maar op de parkeerplaatsen buiten langs het kanaal of aan de andere zijde op de kop van het park. Voor alleen de trainers wordt hier een uitzondering op gemaakt.
  • Het terrein is alleen toegankelijk voor onze atleten. Ouders of andere familieleden/vrienden/bekenden kunnen niet langs de kant komen kijken!
  • De kantine is niet open.
  • Er kan geen gebruik gemaakt worden van de kleedkamers/douches. Kom dus alvast in je trainingskleding naar Atos. Alleen bij slecht weer kan je je jasje/broek daar ophangen
  • Gebruik de aangegeven looproutes.
  • Was bij binnenkomst op Atos terrein je handen met water en zeep (voorziening buiten bij de kleedkamers/kantine)  voordat je aan je training begint.
  • Laat kostbaarheden zoveel mogelijk thuis, de kantine is dicht. Er zal wel een afsluitbaar tonnetje voor autosleutels beschikbaar zijn als je zelf geen mogelijkheid hebt om dat te bewaren tijdens de training. Vraag je trainer.
  • Neem zelf een bidon of flesje water mee.
  • Toilet gebruik alleen als het echt niet anders kan. WC-gebruiker wast eerst buiten zijn handen en maakt WC-bril, kraan en deurknop schoon na gebruik.
  • Wanneer er sprake is van onweer wordt de training gestaakt/ of gaat niet door. Dit is aan de trainers die hier over beslissen! Zij zullen hun atleten hierover berichten (via Club Assistent)
  • Na de training wordt iedereen verzocht direct het terrein te verlaten, zodat de volgende groep weer de ruimte ter beschikking heeft.
  • Het krachthonk zal gesloten blijven en is niet beschikbaar voor trainingen. Het materiaal blijft binnen.
  • Kom niet naar de training wanneer je verkouden/grieperig bent!

Baanregels:

• Op baan 1 wordt alleen tempo gelopen,
  • baan 3 is voor inhalen andere lopers
  • baan 5 is rustig uitlopen
  • Houdt te allen tijde 1,5 meter afstand van elkaar!
  • Er wordt niet naast elkaar gelopen.
  • Atleten komen niet aan het te gebruiken materiaal, dat is alleen voorbestemd aan de trainers ( die maken het na afloop ook weer schoon)
  • Er is maar 1 looprichting op de baan!

Tijdelijke indeling groepen:

Niet alle trainingen zullen op de gebruikelijke tijd kunnen plaatsvinden omdat er dan te veel overlap in groepen is en het te druk wordt op de baan.

Vooralsnog is deze tijdelijke indeling gemaakt:

Dinsdagavond:

18:00 uur: Groep Peter Bleeker

19:00 uur: Groep Sander: Mila 1 + Mila junioren A,B,C

20.00 uur: groep Machiel

Voor de G-atleten van Theo en Gerda, zal eerst nog overlegd moeten worden of zij uberhaupt kunnen/mogen komen.

De wandelgroep kan wel bij Atos verzamelen, maar kunnen verder geen gebruik maken van de baan/kantine/terrein.

Woensdagavond:

19:30 uur: groep Gert-Han (eerder trainen de kinderen en is er onvoldoende ruimte om dit tegelijkertijd te laten plaatsvinden)

Donderdagavond:

19:00 uur: Groep Sander/Ferry Mila 2

20:00 uur: Groep Machiel, aangevuld met atleten van groep Peter Bleeker

De (technische) baanatleten krijgen instructie via Paul Olofsen wanneer  en hoe er getraind kan worden. Het krachthonk zal gesloten blijven en materiaal blijft binnen en is niet buiten te gebruiken ivm veiligheid.

De wandelgroep kan wel weer bij Atos verzamelen, maar geen gebruik maken van het terrein/kantine.

Zaterdag:

10:00 uur: De groep van Peter van Leeuwen/Hubert Schakenbos kan helaas nog niet trainen op de zaterdagochtend. De jeugd traint dan en er is onvoldoende ruimte om iedereen dan veilig te kunnen laten trainen.

Deze groep is vrij om bij een andere trainingsgroep aan te sluiten en mee te trainen op een van de avondtrainingen.

Deze afspraken zijn tijdelijk. Eerst willen we als trainers en Bestuur bezien hoe dit gaat lopen. Natuurlijk zal het even wennen zijn voor iedereen. Probeer elkaar wel scherp te houden op na te leven regels, om met elkaar te kunnen blijven trainen. Mocht blijken dat de veiligheid niet te waarborgen is omdat de regels niet voldoende nageleefd worden, zullen we genoodzaakt zijn om de trainingen weer te staken/ anders in te delen.

Laat vooral weten via secretaris@av-atos.nl hoe je de eerste trainingen hebt ervaren, dan nemen we dat in onze evaluatie mee.

Geef elkaar zoveel mogelijk de ruimte. Dan kunnen we weer samen aan de slag blijven.

Blijf vooral gezond!

Morgen vindt de 1e pupillencompetitie plaats op onze eigen baan. Hierdoor vervallen de overige trainingen. Iedereen is uiteraard van… Meer >

Klik om het volledige nieuwsarchief te tonen.